20 de març del 2011

Diagnòstic: esquinç peu esquerre

Ahir dissabte em vaig torçar el peu esquerre corrent per les muntanyes de Castillonroi i ara estic així.

esquinç02

La cosa va anar més o menys de la següent manera:

El meu germà i jo deixem el cotxe a la zona de pícnic on el deixem sempre que anem a Castillonroi a córrer. Ens posem bé les sabates i els pantalons, escalfem bé, estirem bé, i comencem a córrer a un ritme suau però constant. Deixem la carretera asfaltada que porta fins al poblat al costat de la presa del Pantà de Santa Anna i arribem a les rampes moderades, però llargues i constants, de la pista que puja fins a les antenes al costat dret dels contraforts de la presa, i aguantem bastant més bé del que m’esperava: en algun tram havia de baixar el ritme i deixar de córrer per passar a caminar ràpid, però mai perdent el ritme del meu germà i mai baixant de les 160-170 ppm, o sigui que bé.

Un bon tros abans d’arribar a les antenes agafem un corriol per tornar al camí principal per iniciar la pujada a l’ermita de Sant Salvador i donar la volta a la muntanya per la vessant sud, tornar-la a remuntar per la vessant nord i tornar a baixar fins a la zona de pícnic a buscar el cotxe. Això és el que hauríem d’haver fet.

I la cosa anava molt bé fins que, quan quedaven un centenar de metres per acabar el primer corriol i baixàvem a més bon ritme, no vaig calcular bé la posició del peu esquerre en relació al terreny, se’m va doblegar de mala manera amb un dolor molt fort i ja no vaig poder continuar. Eren les 16:25, portàvem poc més de mitja hora corrent i el cotxe estava a més de 3 km de la carretera asfaltada.

Cada vegada que intentava posar el peu a terra veia les estrelles, de manera que al meu germà no se li va ocórrer res millor que portar-me a l’esquena fins a la carretera principal, i així ho vam fer. A mi al principi no em feia massa gràcia que em portés a l’esquena, perquè em sabia greu pel meu germà i perquè hi havia el risc de caure els dos (el camí té trams amb força pendent i era perillós). Però he de reconèixer que si no hagués estat així ens hagués costat moltíssim fins arribar a la carretera.

Una hora més tard arribàvem a la carretera i el meu germà se’n va a buscar el cotxe a la zona de pícnic, 1 km més avall, mentre jo m’espero allí a què em vingui a recollir. Un cop al cotxe truco a la FEDME (Federación Española de Deportes de Montaña y Aventura) per veure on em poden visitar. Arribem a casa, ens cau la bronca de rigor dels pares, ens dutxem i cap a la clínica l’Aliança de Lleida. M’atenen una metgessa, dues infermeres, un zelador i el noi de les radiografies, tots molt amables i atents. Primera exploració, radiografies per descartar possibles fractures, embenat compressiu i cap a casa amb l’informe mèdic, la recepta d’antiinflamatoris, el peu embolicat i dues boniques “fotos en blanc i negre” del meu peu esquerre.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Jo que mai havia tingut una lesió així de greu a les cames i amb gairebé 32 anys m’he de veure d’aquestes maneres. I després diuen que fer esport és bo per a la salut! Definitivament hauria d’haver anat al gimnàs a nedar!

Una abraçada a tothom.

3 comentaris:

  1. xavier21:38

    Bueno, fue así menos lo de "escalfem bé i estirem bé", que fue bastante patillero jeje

    ResponElimina
  2. Habla por ti. Yo hice 2 min de carrera contínua suave y estiré bien piernas y espalda.
    Por cierto, gracias de nuevo por llevarme a colletas :-)

    ResponElimina
  3. xavier11:36

    Bueno, si un o estira bien se lesiona, comprobado esta. Y de nada, no valia la pena llamar al helicoptero jeje.

    ResponElimina

Si vols pots deixar un comentari, preferentment des d'un punt de vista constructiu i mai faltant al respecte.






BLOCS QUE SEGUEIXO

DISSENY
ArchDaily
Esquireartdepartment
FPO: For Print Only
Mandolux
Tiendas de Barrio
x4duros.com

ESPORT
Bloc Xavier Gràcia
El blog de Armando B. D.
Loles Vives Blog
Perarnau Blog
Rubén Uría

FOTOGRAFIA
The Big Picture
Caborian
dZoom, Pasión por la Fotografía
El racó dels meus somnis
Eyewitness
Flickr Blog
Fotofriki
Fotografía Microsiervos
La mesa de luz
Lens
Obture blog
Photo Essay
Photography, Digital Camera & Lightroom Tips
Plog
Redoladas de Chen
Steve McCurry’s Blog
TIME.com Top Photoessays and Slideshows
Valor añadido
Xatakafoto

MÚSICA
180 Grados
Disco Grande
Francisco Nixon
Hoy Empieza Todo
Una canción al día
Usual Happiness

TECNOLOGIA
Applesfera
Bloc d’Apple en Català
CampusMac
Como Lo Hago
El blog de Cuadernos Mac
mossegalapoma.cat
Territori mac
Wardog y el Mundo
Xatakandroid

UNA MICA DE TOT
1000 Awesome Things
BLOJER
Des de Lleida...
DOSMILDEU
El Tamiz
Fauna Mongola de Madrid
Humor tonto para gente inteligente
infa.me
Reflexiones de Repronto